Tuesday, November 17, 2020

Stranger (2017) | Drama Review

Release Date : June 10 - July 30, 2017
Runtime         : 1 hr per episodes (16 episodes)
Genre            :  Mystery / Crime / Investigation
Country         : South Korea

Drama ni ada nama lain, which is Secret Forest dan disebabkan aku baru lepas habis marathon drama Stranger 2, so, aku nak review dulu Stranger 1 dulu supaya nampak lah sikit kesinambungan nya. betul tak? Walaupun drama ni telah pada ditayangkan tahun 2017, aku rasa drama ni belum outdated lagi. Maksudnya kalau korang layan sekarang, masih relevant laaaaa..



Casts :

Drama ni dibintangi oleh pelakon utama Cho Seung Woo sebagai Procecutor Hwang Si Mok  & Bae Doo-Na sebagai Police Lieutenant Han Yeo-Jin. This is the second time aku tengok Cho Seung Woo berlakon, first drama dia yang aku tengok ialah Life, drama yang Lee Dong Wook jadi doctor tuuu... Bae Doo-Na pulak, if I'm not mistaken la, dah a few movies dah aku tengok dia berlakon macam Tunnel & The Host. and paling latest aku tengok dia berlakon drama Kingdom. Aku suka drama ni sebab bukan typical drama yang dilakonkan oleh hero & heroin yang kacak & cantik. Yang penting tak kayuuuuu dan berlakon best gilaaaa. Pelakon pembantu drama ni, rata-rata nya memang selalu nampak, macam Ahjussi Yoo Jae-Myung, Ahjussi Lee Kyoung-Young, Shin Hye-Sun, Lee Kyu-Hyung dan ramai lagi.

Comment :



Drama ni mengisahkan tentang penyiasatan pembunuhan bersiri yang berkait rapat dengan kegiatan rauah yang berleluasa dalam Prosecutor's offices. Geram betul aku dengan pakcik-pakcik tua yang ambil rasuah tu. tak sedar diri tau tak. 😓😓😓

Prosecutor Si Mok ni, dia pernah menjalani pembedahan otak masa kecil, sebab tu watak dia dalam drama ni sejenis yang rational tapi tak ada perasaan, cold & emotionless gituuu.. Dia suka hati je nak ceroboh balik tempat pembunuhan nak cari bukti, buat conference dekat tv show dan mengaku yang mahkamah wrongly convicted penjenayah yang tak bersalah sampaikan dia bunuh diri dalam penjara, lepas tu dia suka reenact balik kejadian tu seolah-olah dia yang bunuh. Yang aku geram tu, dia suka main pegang je barang-barang bukti without wearing glove. =.= Tapi masa dia & Police Lieutenant Han Yeo-Jin kantoikan Prosecutor Seo tu serious best walaupun sebenarnya obvious gila kot dia nak trap mamat tu supaya pergi balik rumah Park Mun Soong. Clue dia, ringtone TT by Twice....tak boleh blahhhhh...hahaha..

Recommendation :

Drama ni best tapi slow sikit & agak banyak cakap, so kalau korang sejenis yang rushing tu. tak digalakkan tengok la. takut korang bosan pulak lepas tu susah nak paham. Sebab masa aku tengok cerita ni masa baru habis audit. So, memang tengah relax tak buat apa & even dorang slow pun, aku layan kan jeeeee sebab best. dan yang paling penting, ending cerita ni memang aku tak sangka laaaaaaa rupanya yang aku syak jahat tu sebenarnya baik lah jugak.huuu~


Rating :

7.5 / 10

ok tu jeeee...lepas ni aku review Stranger 2 pulak!!


Toodles

No comments:

[..Lovelies..]