Sunday, June 23, 2019

The Prison (2017) | Movie Review

Release Date: March 23, 2017
Runtime        : 125 min
Genre           :  Action / Gangster
Country        : South Korea


Cerita ni sebenarnya aku dah download last year.. recommended by kakak office aku.. tapi aku tengok separuh je sebab cerita ni ganas sangat.. takut Iolsss nak tengok...
But.. kebetulan masa raya ke 4 haritu.. boring dekat rumah.. aku scroll hard disk........ jumpa lah balik cerita ni.. dan akhir berjaya jugak aku tengok sampai habis.. 



Casts :

Main casts cerita ni of course lah Han Suk-kyu as Jung Ik-ho & Kim Rae-won as Song Yoo-gun.. Han Suk-kyu aku suka gila dalam drama Romantic Doctor Kim dan Kim Rae-won from cerita Gangnam Blues, Doctors and My Little Bride.. 
and.. Yupp korang boleh anticipate lah cerita ni best macam mana based on these 2 casts.. memang confirm tak menyesal..



Comment :

Cerita ni mengisahkan tentang kehidupan dalam penjara.. almost the same with the prison playbook tapi.. ni versi extreme and dark..

Yoon gun.. seorang bekas polis.. masuk penjara sebab nak siasat kematian abang dia.. Disebabkan suspect utama, Jung Ik-ho is currently dalam penjara.. So... dia terlepas lah daripada sebarang tuduhan sebab tak ada bukti kan? Padahal...... dia lah Raja semua kegiatan jenayah tu.. 

Penjara ni memang corrupted habis laaaa.. warden & pengawal penjara makan rasuah supaya cover kegiatan jenayah geng ni.. Lepas tu, Chief of penjara pun siap kena culik dan bunuh by them ok..

Apa yang Yoon gun ni buat?? dia sanggup kena pukul semua as long as dia dapat masuk geng ni dan sampai lah dia jadi orang kanan Jung Ik-ho ni.. semata-mata dia nak dapat bukti kegiatan dorang..

Ending cerita ni.. actually Yoon gun kantoi dengan Jung Ik-ho...berdebar lah jugak aku masa scene dia kantoi tu.. tapiiiiiii.. puas hati lah macam mana dia counter balik dengan bakar dan letupkan penjara tu sampai akhir nya polis datang dan tangkap geng tu semua..

Recommendation :

Cerita ni bagi aku jalan cerita dia biasa je.. takde lah mindblown sangat tapi sesuai ditonton oleh orang yang suka tengok aksi-aksi yang pukul sampai potong tangan.. korek mata.. tikam menikam.. hentak kepala dgn bbq grill.. memang confirm puas hati lah tengok dorang gaduh.. HAHA

Rating :

8/10

No comments:

[..Lovelies..]