Sunday, June 16, 2019

One Way Trip (2016) | Movie Review

Release Date  : March 24, 2016

Runtime         : 93 min
Genre             : Drama / Friends
Country          : South Korea


       Aku tengok cerita ni lepas someone suggested kat twitter as cerita wajib tengok. 
Tapi.. masalahnya sekarang.. bila aku dah tengok cerita ni...terus aku murung... 

Aku tak paham dowh kenapa???



Casts :

Pelakon - pelakon cerita ni mostly aku kenal dan pernah nampak dorang berlakon sebelum ni.. Yong-Bi (Ji Soo), Sang-Woo (Suho EXO), Ji-Gong (Ryoo Joon-Yeol) and Doo-Man (Kim Hee-Chan).. So aku dah boleh expect lah lakonan dorang macam mana.. memang tak expect lebih punn.. HAHA..
Ji Soo aku dah pernah tengok dekat drama Strong Woman Do Bong-Soon & Doctors.. Suho of course lah sebab EXO 💗.. Ryoo Joon-Yeol from drama Reply 1988 💗💗💗 dan Kim Hee-Chan from drama The Producers kalau tak silap..

Comment :

Starting cerita ni ok la.. tentang a group of friend yang nak travel sama-sama sebab one of their friend nak join military esok. So dorang nak spend time for last time lah konon.. dorang pegi Pohang (bukan PAHANG.. get it? get it??) for makan.. minum and all..

Everything was ok.. sampai lah scene yang buat aku bengang.. si Yong Bi ni sibuk nak selamatkan sorang perempuan yang kena pukul dengan suami dia.. (padahal dorang tak tau perempuan tu sebenarnya kena pukul sebab kantoi curang..)

Nak di jadikan cerita.. suami dia tu mati lah pulakk..

Dorang berempat larikan diri daripada polis without knowing the truth.. and the worst part ialah masa dorang berpecah.. Sang Woo pulak kena langgar lari..??

So sekarang tinggal lah dorang bertiga yang kena tangkap.. dan masa kat balai polis boleh pulak perempuan tu buat cerita dan bagitau polis that dorang yang bunuh suami dia.. ye lah..kalau tak dia yang kantoi kan?

At the end.. dorang put the blame on Sang Woo sebab masa tu dia tengah koma dan akhirnya meninggal dunia...

Dan dorang bertiga.. bebas.. like what the helllllll?? kesian dowh kat nenek Sang Woo.. Aku nak nangis pun tak jadi sebab emosi gila dengan ending cerita ni..

ok.. now tell me which part yang cerita ni best??
Nak kata friendship.. apa benda dowh friendship macam tu? I cannot brain ok...=.= and Sang Woo definitely deserved better!

Recommendation : 

Cerita ni sesuai ditengok oleh orang yang tak ada kawan kot.. haha.. Untuk orang yang penting kan kawan macam aku.. chewahhh! aku sarankan kan.. tak payah je tengok cerita ni.. buat sakit hati je.. HAHAHA

Tapi.... the truth is.. this story sangat relatable to the real life... sebab... ada je yang kawan or friendship macam ni kan.. So... hats off jugak lah buat writer-nim yang produced this kind of movie.. walaupun aku sedihhhhhh... huu~

Rating :

5/10

Ok.. See you in the next post!

Toodles..

No comments:

[..Lovelies..]