Tuesday, June 4, 2019

For the Love of K Drama & Movie | Intro

Hello!

       FYI, I’ve been watching Korean dramas and movies since zaman My Girl, Fullhouse, My Sassy Girl dan yang sewaktu dengannya. Masa tu circa 2005. Aku (tak nak guna I lagi boleh tak?sebab dah dewasa.. read : tua 😆) ingat lagi, tengok dekat tv berapa entah.. 8TV rasanya.. Memang minat gila dowh dengan Lee Dong Wook & Rain time tu. siap jadikan OST dorang as ringtone & playlist kat Myspace.. Kah!! (R.I.P Myspace...)

And after that I stopped. Like literally stop!✋

     Sebab time tu tengah study, knowing me yang kalau dah start suka.. Confirm tak boleh nak balance mana nak kejar drama.. bila pulak nak study.. nak dating lagi……. haaa.. mana cukup masa.. ye dakkk?👅

      Tapi kan, frankly speaking, aku tak pernah tengok Autumn In My Heart dengan Stairway To Heaven. Dorang famous gila kottt… (post blog : well..I watched both dramas recently..Lol!)

      So.... aku syak maybe sebab time tu aku muda lagi kot… (konon lah!) So both dramas tu macam terlalu berat untuk aku.. chewahhhhhh.. ermm..  mungkin kalau cerita tu wujud time sekarang.. aku tengok lah kotttt kan..


      Lepas aku habis study.. baru aku start tengok balik cerita korea.. itu pun variety shows which are Running Man (RM) dengan Family Outing (FO) je. Even 2 shows ni pun aku start tengok  lambat sikit.. Time tu aku rasa Running Man dah 40 episodes.. gigih wei aku tengok balik daripada first episode... Tapi… zaman tu RM best nak mampus!!! Tak sampai sebulan aku habiskan 100 tu and same goes to FO jugak..semua season aku tengok balik.. 

      So korang dapat bayangkan tak addiction aku macam mana? Nasib baik aku decided to stop masa study tu.. kalau tak……….. ermm.. tak grad lah aku wehhh..

So macam mana aku boleh start balik tengok K-drama?


Erm….semua ni ex bf aku punya pasal..

Dia paksa (read : suruh) aku tengok Suspicious Housekeeper (SH)..???

       Serious wehhh… kalau dia tak suruh aku tengok cerita tu… confirm aku tak terjebak macam sekarang.. huuu 👀

       Cerita tu sumpahhhh best.. I mean.. aku dah lah memang tak suka tengok cerita melayu kan sebab asyik cinta kahwin gaduh macam org gila je.. sekali.. lepas tengok SH tu…. Sumpahhhhhh fall in love..

and…… the rest is history…❤❤❤

Ok. Panjang pulak introduction aku.....

       Actually apa yang aku nak bagitau, lately aku ada masalah nak pilih cerita mana yang worth to watch sebab dah makin banyak kan. Ye lah… Setahun, ada lah dalam 50 dramas kot dorang produced. 

       Aku pulak jarangggggg sangat tengok real time onaired dramas (ni kot term dorang ek?aku main bantai je), selalunya aku akan tengok either completed or those yang dah almost complete macam lagi 2 3 episode nak habis, haaa... baru aku start tengok.

      Aku rasa ramai je yang macam ni, sebab kategori malas nak meroyan tiap-tiap minggu sementara tunggu next episode. At least, bila ko tengok marathon, kalau emosi tu.. ko emosi sekali je… haaa... pehe dok?

       Dan… disebabkan I’m not surrounded by K-drama maniac..  so aku terpaksa lah usaha sendiri untuk browse or refer dekat mana-man k-drama portal & twitter kot kot ada yang murah hati untuk list kan cerita apa yang dapat highest rating or at least ending yang tak menyakitkan hati..

      Sebab aku tak suka dowh those dramas yang open ending.. haha... I mean..for me.. aku lagi prefer ko buat sad ending daripada open ending yang main kan perasaan aku… chewahhhhh.. (but aku tak suka sad ending jugak…… tapi….ermmm.. boleh lahhh daripada open ending.. huu~)

Tapi… kadang kadang.. ada je yang drama yg kadang-kadang overrated or underrated..

Ye lah… preference orang lain lain kannnn.. like ada org tak suka Reply 1988..so they rated the drama low… Tapi.. aku suka gilaaaaaaaaaaa kot drama tu.. (errrr…sebab Park Bo Gum..?? 😅)

      So aku rasa.. aku pun perlu kot untuk review sendiri drama-drama yang aku dah tengok mengikut pendapat aku.. sebab aku tak agree dengan dorang.. HAHAHAHAHA..

      Tapi… As I said.. aku akan review based on apa yang aku rasa je lahhhh.. So kalau ada yang tak agree.. sila buat review korang sendiri ok.. kita kan hidup secara demokrasi.. so kita kena lah agree to disagree.. ye dakk?

Ok tu je… bai!

I'll see you in the next post..


No comments:

[..Lovelies..]